مراقبت از پوست – پاکسازی عمیق و ملایم و مراقبت خوب از پوست به حفظ سلامت آن کمک می کند. محصولات با کیفیتی که برای رفع نیازهای خاص نوع پوست و مشکلات پوستی شما انتخاب می شوند، می توانند از پوست صورت در برابر آسیب های ناشی از عوامل خارجی مانند آفتاب، آب و هوای گرم و سرد و آلودگی هوا محافظت کنند. آنها همچنین به تسکین پوست تحریک شده و قرمز شده، بازیابی سلامت آن و جلوگیری از ایجاد برخی بیماری های پوستی کمک می کنند. با آداس بیوتی فروشگاه لوازم آرایشی و بهداشتی همراه باشید. ما محصولات مراقبت از پوست مختلفی را به شما معرفی میکنیم.

فهرست مطالب

خرید محصولات مراقبت از پوست 

با خرید کرم ضد آفتاب در روزهایی که پوست شما در معرض اشعه های مضر فرابنفش قرار می گیرد – که علت اصلی پیری زودرس پوست است – مهم است. اکثر کرم های روز از قبل دارای SPF15 هستند.

روتین مراقبت از پوست روزانه شما باید دو بار در روز انجام شود: صبح و عصر. روتین خاص با توجه به زمان روز و نیازها و شرایط خاص پوست شما متفاوت است.

بیشتر بخوانید : تفاوت کرم BB و CC

همه چیز در مورد پاکسازی و تونینگ صورت برای مراقبت از پوست

یک روتین موثر زیبایی صورت با یک پاکسازی عمیق اما ملایم و به دنبال آن استفاده از تونر برای موارد زیر آغاز می شود:

  • آلودگی، عرق، چربی و آرایش را بدون کم آبی پوست پاک کنید.
  • پوست را برای درمان صورت زیر آماده کنید. مواد گرانبهای موجود در محصولات صورت وقتی روی پوست تمیز استفاده می شوند، به طور موثرتری جذب می شوند.
  • پاکسازی به ویژه برای پوست مستعد آکنه مهم است زیرا به حفظ تعادل طبیعی آن کمک می کند و روند بازسازی طبیعی آن را بهبود می بخشد

میتوانید برای خرید محصولات ضد جوش نمونه های زیر را بررسی کنید.

 نحوه پاکسازی و رنگ کردن دو مرحله اصلی برای پاکسازی عمیق وجود دارد: خرید شیر پاک کن یا ژل پاک کننده و سپس تونر. اگر آرایش چشم دارید، بهتر است مرحله سوم را به درمان پاکسازی اضافه کنید، یعنی خرید یک پاک کننده آرایش چشم خاص.

بیشتر بخوانید : کرم پودر و خرید کرم پودر اینترنتی و با قیمت مناسب

تونر

استفاده از پاک کننده های صورت

ژل های پاک کننده باید با آب ولرم کاملاً شسته شوند. از استفاده از آب خیلی داغ مخصوصاً روی پوست های حساس خودداری کنید، زیرا دمای زیاد می تواند باعث تحریک شود.
شیرهای پاک کننده را با پنبه پاک می کنند و نیازی به آب ندارند. با این حال در صورت تمایل می توانید شیر پاک کننده را به آرامی با آب گرم جدا کنید.
سه محصول در یک ترکیب عالی از پاک کننده، تونر و پاک کننده آرایش چشم را ارائه می دهد. اگر چه بهترین نتایج همیشه با استفاده از پاک کننده، تونر و پاک کننده آرایش چشم جداگانه به دست می آید. پاک کننده های سه در یک باید با کشیدن یک توپ پنبه ای به آرامی روی صورت و ناحیه چشم استفاده شود.

بیشتر بخوانید : چگونه با پنکک بهترین آرایش را داشته باشیم

نحوه انتخاب پاک کننده و خرید تونر مناسب برای مراقبت از پوست

پاکسازی اولین مرحله اساسی از روال مراقبت از پوست است: پوست تمیز، مواد فعال موجود در کرم ها را به طور موثرتری جذب می کند.
آب به تنهایی برای پاکسازی صورت کافی نیست. شما باید از یک سورفکتانت (پاک کننده ای که آب و چربی ها را در خود حل می کند) استفاده کنید که با کثیفی چسبیده و به آرامی آن را از روی پوست پاک می کند. مهم است که محصولاتی را انتخاب کنید که روی پوست ملایم باشند. شستشوی مکرر با صابون های معمولی یا سورفکتانت های تهاجمی می تواند عملکرد مانع پوست را تضعیف کند:

تغییر pH آن از حالت طبیعی کمی اسیدی بین 5.4 تا 5.9 به pH خنثی یا حتی قلیایی، که توانایی آن را برای مبارزه با باکتری ها کاهش می دهد.
با عدم تعادل پروتئین ها در لایه شاخی (خارجی ترین لایه پوست)
با حذف چربی های محافظ پوست (چربی هایی که سلول ها را در اپیدرم کنار هم نگه می دارند)
هنگامی که عملکرد سد ضعیف می شود، حساسیت آن افزایش می یابد و بیشتر مستعد خشکی و تحریک می شود.

پاک کننده ای را برای مراقبت از پوست بخرید که:

  • برای پوست ملایم است و آن را کم آب نمی کند
  • برای نوع پوست و مشکل خاص شما فرموله شده است
  • به طور گسترده آزمایش شده است و به طور ایده آل با پوست های حساس سازگار است
  • هنگام انتخاب بین شیر و ژل، قانون کلی این است که هر چه پوست خشک تر باشد، بهتر است شیر ​​پاک کننده را ترجیح دهید. لیپیدهای پوست را دست نخورده باقی می گذارد و در نتیجه تعادل آن را حفظ می کند.
  • ژل های پاک کننده برای پاکسازی پوست های معمولی تا مختلط ایده آل هستند.

بیشتر بخوانید : کرم روشن کننده | تمام چیزی که برای خرید باید بدانیم

چرا از پوست صورت محافظت کنیم؟

محصولات پوستی قرار است آن را مرطوب و بازسازی کنند. آبرسانی نه تنها باعث افزایش محتوای آب در پوست می شود، بلکه از آن محافظت می کند و باعث تحریک پوسته پوسته شدن منظم پوست (فرآیندی که در آن پوست سلول های مرده را می ریزد) احساس خوشایندی از پوستی صاف و نرم می دهد. بسیاری از محصولات پوستی مشکلات خاصی را برطرف کرده و درمان می کنند.

مشکلات پوستی خاص مانند پیری، هایپرپیگمانتاسیون و آکنه را می توان به طور موثر با محصولات پوستی خاصی که حاوی غلظت بالایی از مواد فعال هستند، درمان کرد. این محصولات تخصصی اغلب در قالب کنسانتره یا آب پنیر هستند.

خرید کرم روز و شب برای مراقبت از پوست

داروهای موضعی که توسط متخصص پوست برای درمان بیماری هایی مانند آکنه یا درماتیت آتوپیک تجویز می شود، باید مانند درمان های خاص استفاده شوند: همیشه قبل از استفاده از کرم روز یا شب، ابتدا پوست را به آرامی تمیز کنید. قبل از استفاده از کرم روز یا شب، باید اجازه دهید محصولات ویژه برای چند دقیقه جذب پوست شوند.
اگر از محصول خاصی استفاده می کنید، قبل از استفاده از کرم روز یا شب، باید اجازه دهید چند دقیقه جذب پوست شما شود. اگر پوست شما به محصول خاصی نیاز ندارد، باید کرم روز یا شب را مستقیماً روی پوست کاملاً تمیز صورت بمالید.

نحوه انتخاب محصول مناسب

محصولات باید برای نوع پوست شما مناسب باشند و برای هر گونه مشکل پوستی که ممکن است از آن رنج می برید نشان داده شوند. انتخاب محصول مناسب همچنین می تواند با فصل سازگار باشد (برای مثال، بسیاری از مردم ترجیح می دهند از یک محصول مایع سبک تر در هوای گرم و یک کرم غنی تر در ماه های سرد زمستان استفاده کنند).

درباره انواع پوست و مشکلات آنها بیشتر بدانید و در آزمون پوست ما شرکت کنید که به شما کمک می کند نوع پوست خود را پیدا کنید. اگر در مورد نحوه درمان یک مشکل پوستی خاص مشاوره می خواهید، با یک متخصص پوست تماس بگیرید.

نحوه استفاده از کرم های روز و شب

  • مقدار کمی از کرم روز یا شب خود را روی نوک انگشتان خود بمالید و به آرامی روی پوست ماساژ دهید.
  • ناحیه ظریف چشم نیاز به درمان خاصی دارد

درمان روزانه و درمان شبانه

بسیاری از محصولات را می توان هم در صبح و هم در عصر استفاده کرد. برخی دیگر برای استفاده خاص در طول روز یا شب فرموله شده اند:

  • صبح: برخی از مرطوب کننده ها حاوی فاکتور محافظتی در برابر آفتاب (SPF) هستند. این باعث می شود آنها برای استفاده در روز مناسب باشند اما نباید در عصر استفاده شوند. سایر محصولات حاوی رنگدانه (به عنوان مثال، برخی از محصولاتی که قرمزی یا آکنه را درمان می کنند) نیز باید فقط در طول روز استفاده شوند.
  • بعد از ظهر: پوست در طول شب بازسازی می شود. کرم های شب علاوه بر آبرسانی به پوست، حاوی موادی هستند که فرآیند بازسازی سلولی را تحریک می کنند. آنها همچنین فاقد FP و رنگدانه هستند
  • مراقب پوست اطراف چشم باشید
  • پوست لطیف اطراف چشم به خصوص نازک و حساس است و بنابراین نسبت به بقیه پوست صورت آسیب پذیرتر است. برای این کار از محصولاتی که به طور خاص برای ناحیه چشم فرموله شده اند سود می برد. این کرم ها باید با دقت استفاده شوند.
مراقبت از پوست

چرا با کرم ضد آفتاب باید از پوست خود مراقبت کنیم؟

کرم ضد آفتاب موثر بخش کلیدی حفظ پوست سالم است و همیشه باید بخشی از روتین زیبایی روزانه صورت شما باشد. در حالی که چند دقیقه در روز زیر نور خورشید تولید ویتامین D را تحریک می کند، پوست صورت اغلب چندین ساعت در معرض اشعه ماوراء بنفش قرار می گیرد. قرار گرفتن بیش از حد در معرض اشعه ماوراء بنفش عامل اصلی پیری زودرس پوست است. به همین دلیل پوستی که در معرض آن قرار می گیرد باید با کرم ضد آفتاب محافظت شود.

چگونه از پوست خود در مقابل اشعه های مضر آفتاب مواظبت کنیم؟

محافظت از پوست در برابر اشعه های مضر UV که می تواند باعث پیری زودرس پوست شود.
بسیاری از کرم های روز در حال حاضر حاوی یک فاکتور محافظتی در برابر آفتاب هستند – معمولاً SPF 15 – اما در بسیاری از موارد پوست به فاکتور محافظت از آفتاب (SPF) بالاتری نیاز دارد که می تواند علاوه بر یا به جای کرم روز سنتی با FP استفاده شود.

محصولات با SPF باید به عنوان آخرین مرحله از روتین مراقبت از پوست صبحگاهی شما استفاده شود.

نحوه انتخاب محصول مناسب ضد آفتاب

هنگام انتخاب SPF مناسب برای پوست، عوامل مختلفی باید در نظر گرفته شوند:

  • رنگ پوست (پوست روشن نسبت به پوست تیره به اشعه ماوراء بنفش حساس تر است)
  • عوامل خطر با توجه به نوع پوست
  • فصل
  • سطح قرار گرفتن در معرض (بسته به منطقه آب و هوایی که در آن هستید)
  • مدت زمان قرار گرفتن در معرض

بیشتر بخوانید : بهترین محصولات کانتورینگ صورت 2023: راهنمای خرید

سبد خرید
فروشگاه
0 موارد محصول
حساب کاربری من
خانه
logo-samandehi
درگاه پرداخت اسنپ پی