خواص روغن ها و لوسیون ها بدن

استفاده از روغن بدن : چگونه استفاده می شوند و چه فوایدی دارند؟ روغن و لوسیون بدن ترکیبات پیچیده و معطری هستند که از گیاهان متعدد تولید و استخراج می شوند. اینها مواد غنی از خواص برای رفاه ذهن و بدن هستند.با فروشگاه اینترنتی آداس بیوتی همراه باشید. خرید روغن و لوسیون بدن  روغن و لوسیون های بدن مولکول‌هایی هستند که در گونه‌های مختلف گیاهان از جمله گیاهان معطر یافت می‌شوند. آنها مخلوط‌های پیچیده، فرار و کمابیش خوش‌بو هستند که نقش اساسی در گیاه تولیدکننده آن‌ها دارند و تأثیرات فوق‌العاده‌ای بر فیزیکی ما دارند. و سلامت روانی دقیقاً به دلیل...

فهرست مطالب

استفاده از روغن بدن : چگونه استفاده می شوند و چه فوایدی دارند؟
روغن و لوسیون بدن ترکیبات پیچیده و معطری هستند که از گیاهان متعدد تولید و استخراج می شوند. اینها مواد غنی از خواص برای رفاه ذهن و بدن هستند.با فروشگاه اینترنتی آداس بیوتی همراه باشید.

استفاده از روغن

خرید روغن و لوسیون بدن 

روغن و لوسیون های بدن مولکول‌هایی هستند که در گونه‌های مختلف گیاهان از جمله گیاهان معطر یافت می‌شوند. آنها مخلوط‌های پیچیده، فرار و کمابیش خوش‌بو هستند که نقش اساسی در گیاه تولیدکننده آن‌ها دارند و تأثیرات فوق‌العاده‌ای بر فیزیکی ما دارند. و سلامت روانی دقیقاً به دلیل خواص باورنکردنی روغن ها و همچنین عطر شدید آنها، بشر از زمان های بسیار قدیم سعی در جذب ذات خوشبوی گیاهان داشته است.

بیشتر بخوانید : تفاوت کرم BB و CC

استفاده از روغن بدن

استخراج روغن معطر در واقع یک هنر بسیار باستانی است که از قدیم الایام بشر را درگیر خود کرده و امروزه نیز ادامه دارد.

روغن ها کجا یافت می‌شوند؟

روغن ها توسط گیاهان تولید می‌شوند و اغلب در اندام‌ها یا بافت‌های خاصی انباشته می‌شوند، بنابراین در گیاهان، غلظت‌های بیشتری از روغن بدن ها را می‌توان در برگ‌ها یا گل‌ها یا در میوه‌ها، پوست و قسمت‌های زیرزمینی گیاه یافت. مانند ریشه و ریزوم. چه روغن هایی برای روغن های بدن  توسط گیاهان برای اهداف مختلف سنتز می شوند. به عنوان مثال، در گیاه از روغن ها می توان برای موارد زیر استفاده کرد:

  • جذب حشرات گرده افشان مسئول انتقال گرده از یک گل به گل دیگر. از طریق رایحه گل ها می توان حشرات را از راه دور جذب کرد تا به شهد و گرده برسد.
  • با جلوگیری از استعمار گیاهان گونه های مختلف در منطقه ای که قبلاً توسط گونه های دیگر اشغال شده است، از قلمرو خود دفاع کنید.
  • دادن طعم نامطبوع به قسمت‌های مختلف گیاه برای جلوگیری از مصرف آن‌ها توسط حیوانات گیاه‌خوار یا برعکس، خوش‌مزه‌کردن طعم میوه؛
  • در مقابل انگل ها و عفونت های باکتریایی، قارچ ها و کپک ها دفاع می کند و همچنین باعث بهبود بافت های آسیب دیده گیاهی می شود.

خرید روغن آرایشی

روش استخراج روغن بدن از گیاهان برای استفاده

روش استخراج تکنیک استخراج با توجه به قسمت مورد استفاده (داروی) گیاه که از آن به دست می آید متفاوت است و روش صحیح برای تضمین حداکثر کیفیت روغن ضروری است.
تقطیر با بخار: یکی از پرکاربردترین روش‌ها برای استخراج مواد ضروری از قسمت‌های مقاوم‌تر گیاهان است که گرما را بیشتر تحمل می‌کنند، مانند چوب، پوست، رزین و برگ. این کار از طریق استفاده از دستگاه تقطیر انجام می شود، ابزاری که در آن چندین ظروف مهر و موم شده، یک مولد بخار و یک سیم پیچ خنک کننده وجود دارد. بخار آب با عبور از گیاه، جوهر را با خود می کشد و سپس در ظرفی جدا از آب جمع می شود.

بیشتر بخوانید : کرم پودر و خرید کرم پودر اینترنتی و با قیمت مناسب

  • فشرده سازی: شامل یک فرآیند استخراج مکانیکی است که به صورت سرد انجام می شود و شامل هیچ گونه عملیات شیمیایی نمی شود. برای به دست آوردن روغن موجود در پوست میوه ها، عمدتاً مرکبات، استفاده می شود.
  • Enfleurage: روشی است که بیش از هر چیز در گذشته برای استخراج روغن از گلبرگ ها و قسمت های بسیار لطیف گیاهان استفاده می شد که در غیر این صورت در مجاورت گرما به راحتی آسیب می دیدند. گل ها روی صفحات پوشیده شده با چربی تصفیه شده قرار می گیرند و از توانایی چربی ها برای جذب بو استفاده می کنند. گل ها عطر خود را به چربی می دهند و با گل های دیگر جایگزین می شوند تا زمانی که چربی از عطر اشباع شود. سپس چربی را با الکل حل کرده و سپس روغن را جدا می کنند.
  • استخراج با استفاده از حلال ها: این نوع استخراج برای گیاهان معطر گرانبهایی مانند گل رز و یاس که در برابر حرارت مقاوم نیستند استفاده می شود. این شامل عبور داروی گیاهی از یک حلال است که پس از استخراج روغن با تبخیر خارج می شود.

خواص روغن ها از خواص روغن ها می توان برای رفاه جسمی و روحی استفاده کرد و بر اساس ماهیت متفاوت است.

بیشتر بخوانید : چگونه با پنکک بهترین آرایش را داشته باشیم

خرید روغن تقویتی

تا آنجا که به حوزه احساسی مربوط می شود، روغن هایی آرامش بخش وجود دارد مانند:

  • اسطوخودوس؛
  • بابونه؛
  • ملیسا

و روغن های محرک مانند:

  • رزماری؛
  • لیمو.

سایر خواص رایج اسانس ها ضد باکتری، ضد ویروسی، ضد قارچی است.

روغن های خاصی که بالزامیک نامیده می‌شوند، خاصیت خلط‌آوری دارند و بیشتر از همه برای سیستم تنفسی مفید هستند، مانند اسانس‌های کاج و اکالیپتوس.

از سوی دیگر، روغن طبیعی استخراج شده از رازیانه، بادیان، نعناع، ​​عملکرد هدفمندتری بر روی سیستم گوارشی دارند.بنابراین هیچ قانونی برای همه اسانس ها وجود ندارد: هر اسانس با داشتن برخی خواص مشترک، عملکرد متفاوتی را در ذهن و بدن انجام می دهد.

بیشتر بخوانید : کرم روشن کننده | تمام چیزی که برای خرید باید بدانیم

خواص انواع روغن بدن

فواید استفاده از روغن ها

فواید روغن‌های ضروری روغن‌های ضروری برای هر دو حوزه احساسی و فیزیکی فوایدی به همراه دارند.
به عنوان مثال، روغن های گوارشی با کاهش درد شکم، تجمع گاز، نفخ و نفخ، به بهبود هضم کمک می کنند.
در عوض، روغن بالزامیک برای خلط اضافی و سرفه مفید هستند و بسیاری از روغن‌های ضروری برای سرماخوردگی می‌توانند با پاک کردن بینی به تنفس بهتر کمک کنند.
روغن های آرام‌بخش عموماً هم بر ذهن و هم بر بدن تأثیر می‌گذارند: به آرامش و بازیابی آرامش و آرامش کمک می‌کنند، اما همچنین به کاهش تنش عضلانی، درد قاعدگی و قولنج کمک می‌کنند.

بیشتر بخوانید : پیری پوست و جلوگیری از آن

از سوی دیگر، روغن های محرک به طور کلی روی سیستم عصبی مرکزی و گردش خون، بهبود تمرکز و حافظه و خلق و خوی خوب اثر می گذارند، اما همچنین با تورم ناشی از کندی گردش خون و لک هایی مانند سلولیت مقابله می کنند.

نحوه استفاده از روغن های بدن

روغن ها باید با احتیاط مصرف شوند، زیرا سمیت حاد و مزمن متوسطی دارند، روغن ها را می توان به صورت داخلی یا خارجی از طریق ماساژ، حمام، کمپرس و استنشاق مصرف کرد اما همیشه بهتر است از یک پزشک یا متخصص گیاهان دارویی در رایحه درمانی مشاوره بگیرید، مخصوصاً زمانی که روغن ها به صورت داخلی و روی غشاهای مخاطی استفاده می شوند. در واقع سمیت اسانس ها با توجه به نوع اسانس و همچنین در ارتباط با مسیر متفاوت است. روش مصرف: استنشاق بی خطرترین و کم خطرترین راه است و خطرات آن برای استعمال روی غشاهای مخاطی، پوست و مصرف خوراکی به تدریج افزایش می یابد و به همین دلیل اسانس های خالص هرگز به مقدار زیاد یا برای مدت طولانی استفاده نمی شود.

روغن پوست مورینگا

دوز استفاده از روغن بدن

در واقع، استفاده از روغن بدن باید در دوزهای بسیار کم، برای دوره های کوتاه و همیشه رقیق شده در یک حامل، عموماً یک روغن گیاهی استفاده شوند. پس مراقب باشید که در دوران بارداری و در کودکان زیر دوازده سال، در شرایطی که در آن از روغن ها استفاده کنید. استفاده از روغن ها منع مصرف دارد.

بهترین روغن ها برای استفاده بدن کدامند؟

روغن های موجود در بازار همه کیفیت یکسانی ندارند. بهترین اسانس ها کدامند؟ برای خرید روغن های خالص، رقیق نشده و بدون تقلب بهتر است به مغازه های گیاهپزشکی مراجعه کنید و مراقب کانال های فروش باشید که روغن را با قیمت بسیار پایین عرضه می کنند.

نحوه عرضه روغن های بدن برای استفاده

اسانس ها معمولاً در بطری های شیشه ای 10 میلی لیتری فروخته می شوند که قیمت آنها بر اساس روغن متغیر است. قیمت های کمتر از این می تواند به معنای جوهره با کیفیت پایین باشد.روغن ها در عمل کروموتراپی نیز مفید هستند.

روغن مخصوص پوست مورینگا

بو و نت های بویایی انواع روغن برای استفاده در بدن

نت بالایی: بوسیله عطرهایی که ابتدا درک می شوند و به سرعت حل می شوند، ایجاد می شود. آنها بسیار فرار هستند و دارای ارتعاش بسیار زیاد و ظریف هستند و از پایین به بالا کار می کنند. آنها می توانند عرقیات تازه یا میوه ای مانند مرکبات، با اثر آرام بخش بر سیستم عصبی، یا تند و منتول مانند روغن های بالزامیک، با اثرات مفید بر سیستم تنفسی و گردش خون باشند.
نت قلبی: دارای اسانس های نرم و گلی است، با نوسانات متوسط ​​و وسیع که به سمت قلب منتهی می شود، با اثری متعادل کننده و زنده کننده، بیش از هر چیز در لحظات هیجان شدید یا اندوه فعال است. آنها نت های شیرین و کمی ترش هستند که از گل ها و برگ ها به دست می آیند.
رایحه پایه: روغن هایی هستند که از عطر گرم و سنگین، از فراریت کمتر، از چوب، رزین و ادویه ها به دست می آیند و دارای خاصیت مقوی، ساینده و نیروبخش هستند. ارتعاش کم، سنگین و عمیق است، به سمت زمین منتهی می شود: در سطح روانی آنها به ایجاد ثبات و قدرت کمک می کنند.

تاریخچه استفاده از روغن بدن

ریشه ها و تاریخچه تاریخچه روغن ها از راه دور می آید، زیرا اجداد اولیه ما قبلاً تأثیرات قدرتمند عطرها را درک کرده بودند. به همین دلیل از گیاهان سرشار از اسانس در مراسم مذهبی، در تهیه عطر و مرهم و به عنوان اولین داروی درمانی از طریق بخور چوب‌ها و رزین‌های معطر استفاده می‌کردند که مثلاً برای ایجاد آرامش و آرامش یا سرخوشی استفاده می‌کردند. در ابتدا تکنیک های استخراج اجازه جداسازی اسانس را نمی داد. برای دریافت جوهر، گیاهان در روغن های گیاهی یا سایر مواد چرب، حتی با منشاء حیوانی، غوطه ور شدند.

بیشتر بخوانید : چگونه با چین و چروک مبارزه کنیم ترند ۲۰۲۳

روغن دانه مورینگا امو

استفاده از روغن بدن در تمدن های قدیم

عطرها یا روغن های معطر ذکر شده در اسناد منشأ بین النهرینی و مصری و سپس یونانی-رومی باید به عنوان اولئولیت (استخراج اسانس ها از طریق خیساندن در روغن) یا به عنوان رزین خام (به عنوان مثال بخور، مر، چوب صندل و غیره) شناخته شوند. کاربردهای پزشکی-مذهبی یا منطقی گیاهان معطر در دوران باستان به استفاده از گیاه به طور کامل و نه به اسانس آن اشاره دارد. با این حال، مصریان در استفاده از گیاهان معطر بسیار ماهر بودند و عطرهای آنها را در لوازم آرایشی و همچنین در داروها به کار می بردند و از آنجایی که از اثر ضد عفونی کننده و ضد باکتریایی قوی آنها آگاه بودند، آنها را در فرآیند پر زحمت مومیایی کردن، برای حفظ و نگهداری استفاده می کردند. اجساد فراعنه و متوقف کردن روند پوسیدگی.

بیشتر بخوانید : بهترین محصولات کانتورینگ صورت 2023: راهنمای خرید

یونانیان مشتاقانه استفاده از عرقیات را از مصریان برای طعم دادن به غذا و نوشیدنی و همچنین بدن و لباس خود به ارث بردند. اولین کسانی که اسانس ها را استخراج کردند اعراب با اختراع آلمبیک بودند که اجازه می داد اسانس معطر گیاه را با تقطیر استخراج کنند، روشی که امروزه هنوز مورد استفاده قرار می گیرد. امروزه از اسانس‌ها در رایحه‌درمانی استفاده می‌شود که شاخه‌ای از گیاه‌درمانی است که با بهره‌گیری از خواص اسانس‌ها، اختلالات روانی-فیزیکی را درمان می‌کند و سلامت و تندرستی را حفظ می‌کند. فقط چیزی محدود و بسیار خاص برای یک اندام یا دستگاه است، اما در عوض تأثیر کلی تری روی ارگانیسم در تمام محبت های آن دارد. در استفاده از اسانس ها برای مقاصد درمانی.

محصولات مرتبط

هیچ داده ای یافت نشد

سوالات متداول

روغن بدن محصولی است که برای نرم کردن، مرطوب کردن و محافظت از پوست بدن استفاده می‌شود.
تفاوت اصلی بین روغن بدن و لوسیون در قوام و ترکیبات آنها است. روغن بدن دارای قوامی چرب و غلیظتر است، در حالی که لوسیون دارای قوامی سبکتر و معمولاً آبی است.
بله، می‌توانید روغن بدن و لوسیون را با هم ترکیب کنید، به طور مثال با مخلوط کردن چند قطره روغن بدن با لوسیون، پوست بدن خود را نرم و مرطوب کنید.
بله، روغن بدن و لوسیون برای انواع مختلف پوست مناسب هستند. با توجه به نوع پوست خود، می‌توانید روغن بدن یا لوسیونی با ترکیبات مناسب برای پوستتان انتخاب کنید.
لوسیون نیز یک محصول مرطوب کننده است که برای مرطوب کردن و نرم کردن پوست بدن استفاده می‌شود، اما با قوامی سبکتر نسبت به روغن بدن.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
فروشگاه
0 موارد محصول
حساب کاربری من
خانه
logo-samandehi
درگاه پرداخت اسنپ پی