فواید استفاده از کرم ضد آفتاب

استفاده از کرم ضد آفتاب و اهمیت آن – محافظت از پوست در برابر اشعه خورشید یک عادت سالم و اساسی است. رادیو، تلویزیون، وب، شبکه‌های اجتماعی، مجلات: وقتی فصل گرما فرا می‌رسد، همه کانال‌های اطلاعاتی مختلف توصیه‌هایی را با هدف مسئولیت‌پذیری و آگاهی بیشتر ما ارائه می‌کنند. برای یافتن جواب با فروشگاه اینترنتی آداس بیوتی همراه باشید. استفاده از کرم ضد آفتاب – خرید کرم ضد آفتاب متخصصان پوست بیش از هر چیز بر اهمیت محافظت خوب در برابر آفتاب تاکید می‌کنند و از ما می‌خواهند که نه تنها با احتیاط در معرض نور خورشید قرار بگیریم، بلکه استراتژی‌های موثری را...

فهرست مطالب

استفاده از کرم ضد آفتاب و اهمیت آن – محافظت از پوست در برابر اشعه خورشید یک عادت سالم و اساسی است. 
رادیو، تلویزیون، وب، شبکه‌های اجتماعی، مجلات: وقتی فصل گرما فرا می‌رسد، همه کانال‌های اطلاعاتی مختلف توصیه‌هایی را با هدف مسئولیت‌پذیری و آگاهی بیشتر ما ارائه می‌کنند. برای یافتن جواب با فروشگاه اینترنتی آداس بیوتی همراه باشید.

استفاده از کرم ضد آفتاب – خرید کرم ضد آفتاب

متخصصان پوست بیش از هر چیز بر اهمیت محافظت خوب در برابر آفتاب تاکید می‌کنند و از ما می‌خواهند که نه تنها با احتیاط در معرض نور خورشید قرار بگیریم، بلکه استراتژی‌های موثری را برای جلوگیری از آسیب رساندن به پوست اتخاذ کنیم.

پرتوهای خورشید
نور خورشید از سه نوع امواج مختلف تشکیل شده است:

نور مرئی
اشعه مادون قرمز
اشعه ماوراء بنفش (Uv)
تفاوت بین این سه نوع تابش به طول موج و فرکانس بستگی دارد.

بیشتر بخوانید : تفاوت کرم BB و CC

نور مرئی همان نوری است که زمین ما را روشن می کند و تا حدودی برنزه ما نیز به آن بستگی دارد. از طرف دیگر اشعه مادون قرمز مسئول “گرمایش” است، انرژی کمی دارد و برای سلامتی ما خطرناک نیست.

ضد آفتاب و استفاده از آن

 پرتوهای UV هستند که به دو دسته تقسیم می شوند

UvA-UvB و UvC. UvCها آنهایی هستند که بالاترین سطح انرژی را دارند که ما با آنها در تماس هستیم، اما خوشبختانه بیشتر توسط جو جذب می شوند و فقط مقدار کمی از آنها به پوست ما می رسد. UvB پرتوهایی با انرژی متوسط ​​هستند و عمدتاً مسئول آفتاب سوختگی هستند. آنها نیز تا حدی توسط جو فیلتر شده اند، که در حال حاضر موفق به مسدود کردن حدود 95٪ از آنها شده است! اما متاسفانه به دلیل وجود سوراخ ازن این درصد در حال کاهش است. و در نهایت پرتوهای کم انرژی وجود دارند: UvA. پرتوهای دوم بیشتر پرتوهای فرابنفش را تشکیل می دهند که به سطح زمین می رسد و در بین 3 نوع اشعه ماوراء بنفش بیشترین مسئولیت برنزه شدن را دارند. با این حال، از آنجایی که UvA نفوذپذیرتر از UvB است، اثرات آنها بر سلامت در دراز مدت قابل مشاهده است.

بیشتر بخوانید : کرم پودر و خرید کرم پودر اینترنتی و با قیمت مناسب

اهمیت و استفاده از کرم ضد آفتاب

قرار گرفتن بی رویه در معرض نور خورشید و بدون اقدامات احتیاطی صحیح می تواند باعث آسیب های مختلف، آسیب های مستقیم مانند کم آبی، قرمزی، سوختگی، سوختگی و اریتم و همچنین آسیب های غیرمستقیم شود و از درون به سیستم طبیعی پوست آسیب برساند. بنابراین، علاوه بر آسیب حرارتی، خطر آسیب انرژی نیز وجود دارد که شامل واکنش‌های پیری می‌شود: پیری زودرس، ظاهر شدن چین و چروک، تغییر رنگ، مکانیسم‌های انحطاط تا شکل‌های تومور مانند ملانوم.

بیشتر بخوانید : چگونه با پنکک بهترین آرایش را داشته باشیم

آفتاب سوختگی چیست؟

آفتاب سوختگی و آفتاب سوختگی شناخته شده ترین اثرات حاد قرار گرفتن بیش از حد و غیر پیشرونده در معرض اشعه ماوراء بنفش است. اریتم خورشیدی شامل ظاهر قرمزی معمولی پوست است که اغلب با سوزش و تورم ناحیه آسیب دیده همراه است.

بیشتر بخوانید : کرم روشن کننده | تمام چیزی که برای خرید باید بدانیم

خرید کرم ضد آفتاب

پیری پوست و استفاده از کرم ضد آفتاب

پیری پوست با ظهور زودهنگام و مشخص لکه ها و سایر ضایعات روی پوست، افزایش ضخامت، خشکی، زبری و کاهش خاصیت ارتجاعی به ویژه در مناطقی که بیشتر در معرض نور خورشید هستند مانند صورت، گردن و دست ها خود را نشان می دهد.

علت اصلی افزایش بروز ملانوم که در پنجاه سال اخیر ثبت شده است، مربوط به کاهش تدریجی لایه اوزون در جو و عادات غلط قرار گرفتن در معرض نور خورشید است. قرار گرفتن صحیح و عدم قرار گرفتن طولانی مدت در معرض نور خورشید با استفاده از محافظت های لازم برای جلوگیری از این افزایش اهمیت اساسی دارد.

بیشتر بخوانید : پیری پوست و جلوگیری از آن

اهمیت پیشگیری و استفاده از کرم ضد آفتاب

در طول 30 سال گذشته، نه تنها تعداد موارد ملانوم افزایش یافته است، بلکه میانگین سن شروع ملانوم نیز کاهش یافته است. افزایش میزان بروز ثبت شده نیز به احتمال زیاد به دلیل قرار گرفتن بیش از حد و نادرست در معرض نور خورشید است. استفاده از کرم ضد آفتاب راهیست برای پیشگیری از بیماری های پوستی.

از آنجایی که قرار گرفتن در معرض نور خورشید و برنزه شدن مصنوعی تنها عوامل قابل تغییر در بین عوامل خطر تومور هستند (مطمئناً هیچ کاری نمی توان در برابر استعداد ژنتیکی و فتوتیپ انجام داد)، واضح است که محافظت کافی در برابر نور خورشید بیش از هر چیز در مورد افراد حساس یا حساس ضروری است. کودکانی که پوست آنها نازک تر از بزرگسالان است و قادر به “به خاطر سپردن” آسیب هستند.

کارشناسان، به درستی، بر پیشگیری اصرار دارند. یک مطالعه آمریکایی که در ژورنال Jama Dermatology منتشر شد، کاهش 27 درصدی موارد ملانوم را در افرادی که در معرض خطر قرار داشتند و به طور مرتب از ضد آفتاب استفاده می کردند، ثبت کرد.

% فواید استفاده از کرم ضد آفتاب فروشگاه آرایشی بهداشتی آداس بیوتی

عادت های سالم در استفاده از کرم ضد آفتاب 

سوختگی ها را نباید به عنوان لک های بی اهمیت لحظه ای در نظر گرفت، بلکه به عنوان پیش اتاق ضایعات عمیق پوستی در نظر گرفت. ضد آفتاب باید به طور فزاینده ای تبدیل به یک عادت شود. محافظت و پیشگیری برای حفظ سلامت پوست بسیار مهم است. خوب است هم از قرار گرفتن در معرض آفتاب مزمن خودداری کنید، بلکه از قرار گرفتن در معرض شدیدتر و متناوب تر که اجازه نمی دهد بدن به آن عادت کند و سیستم دفاعی خود را فعال کند، اجتناب کنید. این یکی از موارد مهم استفاده از کرم ضد آفتاب است.

هدف استفاده از کرم ضد آفتاب

هدف استفاده از کرم ضد آفتاب پیشگیری اجتناب از قرار گرفتن بیش از حد در معرض نور خورشید و اتخاذ شیوه‌های زندگی و رفتارهای سالم است:

  • از قرار گرفتن در معرض نور خورشید در ساعات حداکثر تابش (11-16 ساعت) خودداری کنید.
  • مناسب ترین ضد آفتاب را برای نوع پوست خود انتخاب کنید.
  • قبل از قرار گرفتن در معرض محصول را به طور یکنواخت بمالید.
  • از برخی قسمت های بدن مانند پشت دست ها، پاها و لاله گوش غافل نشوید.
  • هر 2 ساعت بعد از شنا و پس از تعریق شدید، برنامه را تجدید کنید.
  • حتی اگر ابر وجود دارد از محافظ استفاده کنید زیرا اشعه ماوراء بنفش هنوز وجود دارد.
  • از کلاه و عینک با فیلتر UV استفاده کنید.
  • مراقب آفتاب‌گیرهای UVA باشید، آنها خطراتی دارند.
  • کودکان زیر 3 سال را در معرض نور مستقیم خورشید قرار ندهید.

ضد آفتاب ها فرمولاسیون آنها

هدف دانشمندان، فرمول‌سازان و متخصصان، فصل به فصل، تولید ضدآفتاب‌هایی با فرمول‌های مؤثرتر است. هدف از کرم ضد آفتاب افزایش تعداد کل ساعات قرار گرفتن در معرض نور خورشید نیست، بلکه اجازه قرار گرفتن در معرض آفتاب بدون خطر است که به شما امکان می دهد از فواید خورشید بدون متحمل شدن از اثرات منفی آن لذت ببرید.

فلوئید ضد آفتاب مای در آداس بیوتی

کرم ضد آفتاب چیست و چگونه استفاده میشوند ؟

آنها به فیلترهای فیزیکی و شیمیایی تقسیم می شوند: اولی ذرات بسیار کوچکی از مواد معدنی هستند که با انعکاس نور عمل می کنند و برای هر دو پرتوهای UvA و UvB اثربخشی نشان داده اند. دومی ها، مواد شیمیایی، مولکول هایی هستند که به لطف ترکیب و ساختارشان، مکانیسم ملانین را تقلید می کنند. فیلترهای شیمیایی قادر به جذب انتخابی اشعه ماوراء بنفش (A و B)، جذب انرژی الکترومغناطیسی و بازگرداندن آن در قالب انرژی های دیگر (گرما یا فلورسانس) هستند.
در آماده سازی هایی که معمولاً در بازار پیدا می کنیم غالباً وجود فیلترهای شیمیایی را مشاهده می کنیم و در بالاترین محافظت ها هر دو نوع فیلتر فیزیکی و شیمیایی همراه هستند.

هر کرم ضد آفتاب برای چه پوستی استفاده میشود؟

واکنش همه پوست ها به اشعه های خورشید یکسان نیست. برخی از آنها مقاومت بیشتری نسبت به دیگران دارند. با این حال، همه باید از خود محافظت کنند، زیرا نور خورشید هم در روشن‌تر و حساس‌تر و هم در تیره‌تر و مقاوم‌تر می‌تواند باعث آسیب شود. شش فتوتیپ مختلف را می توان شناسایی کرد. این فتوتیپ ها بر اساس رنگ چهره، رنگ مو، چشم ها، وجود کک و مک و توانایی برنزه شدن تعیین می شوند.
فتوتایپ 1 دارای پوست بسیار روشن، موهای بلوند یا قرمز، چشمان روشن و کک و مک است.
فوتوتایپ 2 دارای پوست روشن، مو و چشم روشن است.
فوتوتایپ 3 دارای پوست روشن، موهای روشن یا قهوه ای و چشمان قهوه ای است.
فتوتایپ 4 دارای پوست زیتونی، موهای قهوه ای و چشمان قهوه ای است.
فتوتایپ 5 دارای پوست تیره، موهای مشکی و چشمان مشکی است.
پوست نوع 6 دارای پوست مشکی، موهای مشکی و چشمان مشکی است.

بیشتر بخوانید : چگونه با چین و چروک مبارزه کنیم ترند ۲۰۲۳

محصولات مرتبط

هیچ داده ای یافت نشد

سوالات متداول

کرم ضدآفتاب برای محافظت از پوست در برابر اشعه‌های مضر آفتاب، مانند اشعه UV، استفاده می‌شود.
کرم ضدآفتاب به پوست کمک می‌کند تا از سوختگی ناشی از آفتاب، پیری زودرس پوست و افزایش خطر سرطان پوست جلوگیری کند.
به طور عمومی، باید هر روز قبل از خروج از منزل، حداقل SPF 30 و به میزان کافی از کرم ضدآفتاب استفاده کنیم. معمولاً به اندازه یک قاشق چایخوری برای صورت و یک قاشق غذاخوری برای بدن کافی است.
بله، کرم ضدآفتاب برای همه انواع پوست مناسب است. اما در صورت داشتن پوست چرب یا مشکلات خاص پوستی، بهتر است نوع مناسب کرم ضدآفتاب را انتخاب کنید.
بله، حتی در روزهای ابری هم باید از کرم ضدآفتاب استفاده کنید. اشعه UV هنوز می‌توانند از ابرها عبور کنند و به پوست آسیب برسانند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
فروشگاه
0 موارد محصول
حساب کاربری من
خانه
logo-samandehi
درگاه پرداخت اسنپ پی