رفع خشکی با بالم لب – لب‌ها از جمله قسمت‌های بسیار حساس بدن هستند که به شدت تحت تأثیر عوامل خارجی قرار می‌گیرند، به همین دلیل بهتر است مراقبت‌های مناسب آنها را به طور مرتب انجام دهید، نه تنها زمانی که اولین علائم ترک خوردگی را نشان می‌دهند. لب ها لبه های بیرونی دهان هستند و با پوست بسیار نازک و ظریف پوشیده شده اند. شرایط خاصی مانند سرما، باد، استفاده طولانی مدت از رژ لب یا صحبت طولانی مدت می تواند باعث اختلالات لب مانند خشکی و ترک خوردگی شوند. این اختلالات ناشی از خشکی لب‌ها نه تنها به...

فهرست مطالب

رفع خشکی با بالم لب – لب‌ها از جمله قسمت‌های بسیار حساس بدن هستند که به شدت تحت تأثیر عوامل خارجی قرار می‌گیرند، به همین دلیل بهتر است مراقبت‌های مناسب آنها را به طور مرتب انجام دهید، نه تنها زمانی که اولین علائم ترک خوردگی را نشان می‌دهند.

لب ها لبه های بیرونی دهان هستند و با پوست بسیار نازک و ظریف پوشیده شده اند. شرایط خاصی مانند سرما، باد، استفاده طولانی مدت از رژ لب یا صحبت طولانی مدت می تواند باعث اختلالات لب مانند خشکی و ترک خوردگی شوند. این اختلالات ناشی از خشکی لب‌ها نه تنها به دلیل شرایط ذکر شده، بلکه به دلیل نوع پوست هر فرد، در زنان بسیار بیشتر از مردان است. در ادامه مقاله با فروشگاه اینترنتی آداس بیوتی همراه باشید.

رفع خشکی با بالم لب – خرید مرطوب کننده و بالم لب

پوست لب ها بسیار بسیار نازک است، رنگ قرمز زیبا که جذابیت مشترک همه انسان ها می باشد به دلیل مویرگ های زیادی است که این ناحیه را آبرسانی می کند. بدون غدد چربی، لب ها به تنهایی امکان هیدراته نگه داشتن خود را ندارند و به همین دلیل دائماً در معرض تغییرات آب و هوایی هستند و به راحتی خشک می شوند و ترک می خورند. یکی دیگر از ویژگی‌های اساسی لب‌ها این است که آنها فاقد ملانین هستند، رنگدانه‌ای که از پوست در برابر نور خورشید محافظت می‌کند و رنگ کهربایی را می‌دهد که بسیار شیک است. ملانین یک محافظ طبیعی است که بدن با آن از خود در برابر اشعه ماوراء بنفش محافظت می کند و بدون ملانین خطر سوختن تقریباً قطعی است، بنابراین یک پوشش لب شفاف یا رنگی با فاکتور محافظتی ضروری است.

% رفع خشکی با بالم لب فروشگاه آرایشی بهداشتی آداس بیوتی

بالم لب برای رفع خشکی لب های شماست

به طور کلی، بالم لب یک ماده آرایشی است که زمانی استفاده می شود که لب ها شروع به ترک خوردن می کنند. در واقع این محصول با فرض پیشگیری تولید شده است، یعنی به طور کلی برای جلوگیری از خشکی پوست استفاده می شود.

مخصوصاً در زمستان بیش از حد توصیه می شود که یک لایه نازک از بالم لب را روی لب های خود بمالید تا از آنها بهتر محافظت شود. بالم لب عموماً از روغن های گیاهی، کره و موادی مانند موم زنبور عسل تشکیل شده است.

به لطف وجود مواد فعال متعدد با منشاء طبیعی، آنها به پوست اجازه بازسازی، آبرسانی و تغذیه خود را می دهند. یکی از ویژگی های این محصول نرم کننده بودن آن است که به راحتی با هر منبع حرارتی ذوب می شود.

بیشتر بخوانید : تفاوت کرم BB و CC

مرطوب کننده بالم لب

بالم لب حاوی چه موادی است؟

عناصری که بیشتر در تولید بالم لب استفاده می شود معمولاً عبارتند از: کره کاکائو، روغن زیتون، عسل، گلیسیرین گیاهی، موم های گیاهی، عطرهای مختلف با منشاء گیاهی و روغن آرگان.

بالم لب کاکائو، همانطور که از نامش می توانید حدس بزنید، چربی حاصل از دانه های کاکائو است که حاوی 50٪ تا 57٪ است که از طریق قرار گرفتن در معرض دمای بالا و فرآیند فشار دادن به دست می آید.

بالم لب که کره کاکائو نیز نامیده می شود، به طور کلی یک ماده آرایشی است که عملکرد اصلی آن این است که تمام مواد مغذی مورد نیاز لب های را تامین کند.

موم زنبور عسل موجود در آن نقش اساسی ایفا می کند، و وظیفه دارد یک لایه عایق در اطراف لب ها تشکیل دهد تا رطوبت را در داخل آنها حفظ کند و آنها را هیدراته کند.

با این حال، بالم لب های غنی شده با کرم های ضد آفتاب نیز همچنان بسیار معتبر هستند، زیرا محافظت بسیار بالایی در برابر اشعه های خورشید را امکان پذیر می کنند. به دلایل واضح این محصولات در تابستان مفیدتر هستند، در هر صورت استفاده از آنها در زمستان مطمئناً ضرری برای ما نخواهد داشت.

به نظر نمی رسد اما اشعه های UVA و UVB واقعا برای لب های ما مضر هستند، اشعه های UVA به پوست نفوذ می کنند و با اکسید شدن سلول ها باعث پیری می شوند در حالی که اشعه UVB در تماس با پوست باعث سوختگی و واکنش حساسیتی می شود.

بیشتر بخوانید : چگونه با پنکک بهترین آرایش را داشته باشیم

بیشتر بخوانید : کرم روشن کننده | تمام چیزی که برای خرید باید بدانیم

محافظت لب با بالم لب

محافظت از لب های در برابر نور خورشید

با توجه به اینکه نمی توان از ضد آفتاب صورت روی لب ها نیز استفاده کرد، باید محصولاتی را خریداری کنید که روغن ها و موم ها در میان اجزای اصلی آنها باشند. در واقع، علاوه بر داشتن SPF، سرشار از مواد مرطوب‌ کننده از جمله اسید هیالورونیک، ویتامین E، گلیسیرین و کره کاکائو یا روغن نارگیل هستند که رطوبت را زیر پوست می‌بندند و زمان تبخیر را طولانی‌تر می‌کنند. مانند کرم ضد آفتاب برای صورت، بالم لب با SPF باید هر دو ساعت یکبار استفاده شود، مخصوصاً در ساحل، هوای شرجی و یا اگر زیاد عرق می کنید.

بالم لب و مفهوم اشتباه “محافظت”

در گذشته اعتقاد بر این بود که برای رفع ناراحتی ها و محفوظ ماندن لب ها باید سطح آنها را ضد آب کرد تا از عوامل خارجی محافظت شود، به همین دلیل از کره و موم استفاده می کردند.

در حقیقت لب ها از پوست تشکیل شده اند و مانند تمام پوست بدن ما برای تنفس و تبادل با محیط خارجی نیاز دارد.

بنابراین می توان گفت که فواید بالم لب گذرا است. پس از استفاده، لب ها در ابتدا به خوبی هیدراته می شوند، اما به مرور زمان از کمبود تعریق و رطوبت بیش از حد ایجاد شده توسط محصول رنج می برند.

بیشتر بخوانید : پیری پوست و جلوگیری از آن

محافظت لب با مرطوب کننده و بالم لب

رفع خشکی با بالم لب و اعتیاد به آن

استفاده از بالم لب برای رفع خشکی در ابتدا احساس آبرسانی فوری به لب ها، نرمی و ترمیم می دهد. اما هنگامی که اثر آن از بین رفت، می توان متوجه شد که با چه سرعتی پوست دوباره شروع به پوسته پوسته شدن می کند. این امر به این دلیل است که پوست پس از آبرسانی مکرر، آنقدر آب جذب کرده است که فرآیند خیساندن را آغاز می کند که در صورت عدم آبرسانی باعث خشک شدن سریع و همچنین لایه برداری و ترک خوردن لب ها می شود.

ذکر این نکته ضروری است که حتی اگر تصمیم به ادامه استفاده از بالم لب برای مدت طولانی داشته باشید، با وجود کاربردهای متعدد، بازیابی پوست دشوار خواهد بود. بنابراین مهم است که درک کنید که استفاده بیشتر و مکرر از بالم لب به سلامت لب‌ها کمکی نمی‌کند، برعکس، نوعی اعتیاد ایجاد می‌کند که در آن، برای جلوگیری از اختلالات لب، تقریباً مجبور به استفاده مداوم از بالم می‌شوید.

مراقبت از لب ها از طریق خود آبرسانی

برای رفع مشکلات خشکی لب ناشی از استفاده زیاد از کره یا موم می توان به پمادهای به اصطلاح «مرطوب کننده» متوسل شد. این یکی دیگر از راه های رفع خشکی با بالم لب است. این پمادها از مولکول‌های بزرگ (پلیمر) گلیسرول یا پلی گلیسرول تشکیل شده‌اند که تأثیر جذب کنندگی قوی دارند و قادر به جذب آب از لایه‌های عمیق‌تر پوست هستند. برای جلوگیری از تبخیر آب، پلی گلیسرول ها به طور کلی با ایزوپارافین ترکیب می شوند. با انجام این کار، می توان یک بالم لب با قوام مایع، ابریشمی و غیر چسبنده به دست آورد که می تواند به اندازه کافی لب ها را آبرسانی کند. بنابراین از خیساندن آن ها جلوگیری کرده و روند خود ترمیم آن ها را تسهیل می کند.

نتیجه گیری

لب ها یکی از در معرض ترین عناصر صورت ما هستند. پوست آن ها بسیار شکننده است و تمایل زیادی به تغییرات ناگهانی دما، آفتاب یا کم آبی دارند. به همین دلیل، برای اینکه همیشه لب‌هایی زیبا و سالم داشته باشید، مهم است که مرتباً آنها را با یک محافظ خوب مرطوب کنید. در نهایت باید توجه داشت بالم لبی که روی لب ها مالیده می شود، اغلب به طور غیرارادی بلعیده می شود. به همین دلیل سعی کنید از بالم لبی استفاده کنید که مواد تشکیل دهنده آن طبیعی و ارگانیک باشد.

محصولات مرتبط

هیچ داده ای یافت نشد

سوالات متداول

بالم لب یک محصول آرایشی است که برای نرم کردن و مرطوب کردن لب‌ها استفاده می‌شود.
می‌توانید در هر زمانی که لب‌هایتان خشک و نیاز به مرطوب کردن دارند، از بالم لب استفاده کنید.
بالم لب معمولاً محصولی است که به لب‌ها نرمی و لطافت می‌بخشد، در حالی که مرطوب کننده لب محصولی است که لب‌ها را از نظر رطوبت غنی می‌کند و خشکی را کاهش می‌دهد.
بله، بالم لب‌ها در رنگ‌های مختلف موجود هستند، از رنگ‌های شفاف تا رنگ‌های متنوع و مات.
برای مرطوب کردن لب‌ها، می‌توانید از مرطوب کننده لب استفاده کنید. این محصولات حاوی عوامل مرطوب کننده مانند آلوئه‌ورا، ویتامین E و روغن‌های مختلف هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
فروشگاه
0 موارد محصول
حساب کاربری من
خانه
logo-samandehi
درگاه پرداخت اسنپ پی