پاکسازی پوست بهداشت : 5 عادت خوب که هرگز نباید نادیده گرفته شوند!

زمان مورد نیاز برای مطالعه : 11 دقیقه

پاکسازی پوست – کدر شدن چهره و آلودگی؟ در اینجا نحوه مبارزه با آنها به لطف بهداشت و تمیزی پوست آمده است . آیا اخیراً پوست صورت شما رنگی کدر داشته است ؟ آیا از لک و  جوش هایی که روی پوستتان به وجود آماده ناراحت هستید؟ میتوانید از محصولات متنوع آداس بیوتی که شامل انواع شامپو بدن و پاکننده های پوست صورت است استفاده کنید.

خیلی اوقات اتفاق می‌افتد که برخی از اقدامات خوب در مورد بهداشت و پاکسازی پوست را نادیده می‌گیریم که نتایج ناخوشایندی را به همراه دارد که اغلب می‌تواند واقعاً فاجعه‌بار باشد.

پس در اینجا چند نکته کاربردی برای نشان دادن چهره ای روشن، یکدست و جوان در هر سنی آورده شده است. با فروشگاه اینترنتی آداس بیوتی همراه باشید.

چرا بهداشت و پاکسازی پوست بسیار مهم است؟ خرید شامپو بدن

هر روز دود، باقیمانده‌های آرایش، باکتری‌ها و سلول‌های مرده روی پوست صورت و بدن انباشته می‌شود که آن را کدر می‌کند، به ایجاد چین و چروک، جوش‌های سرسیاه و جوش چرکی کمک می‌کند.

برای پیشگیری و درمان آکنه و ناخالصی های پوست، توجه به پاکسازی صورت ضروری است که باید بسیار فراتر از از بین بردن ساده “کثیفی” باشد، اما عمیقا عمل کند. در واقع یک روتین خوب علاوه بر پاکسازی باید شامل چندین مرحله برای از بین بردن سلول های مرده و آلاینده هایی باشد که متاسفانه و دائماً پوست صورت در معرض آن قرار دارد.

بنابراین پاکسازی پوست از یک سو عملی است که ظاهر پوست را بهبود می بخشد و از سوی دیگر نشانه اهمیت انسان به پوست است. میتوانید برای خرید شامپو بدن مناسب یا هر پاک کننده دیگری نمونه هایی را که گذاشته ایم مشاهده کنید.

بیشتر بخوانید : چگونه با چین و چروک مبارزه کنیم ترند ۲۰۲۳

5 عادت خوب برای داشتن پوستی سالم و جوان

اول از همه، مهم است که نوع پوست خود را تعیین کنید (خشک، چرب، معمولی) تا بدانید چگونه پوست بدن خود را پاکسازی کنید و از چه محصولاتی استفاده کنید.

به ویژه، برخی از اقدامات احتیاطی وجود دارد که همیشه خوب است آنها را در نظر داشته باشید و رعایت کنید. بیایید ببینیم آنها چه هستند:

چه اقداماتی برای پاکسازی پوست انجام دهیم؟

پوست را به طور منظم چه در صبح و چه در شب تمیز کنید. اولین قدم این است که بقایای آرایش و آلودگی و چربی اضافی را با استفاده از یک محصول ظریف و موثر به عنوان مثال، میسلار واتر دو فازی یا خرید مرطوب کننده پاک کنید.
به خرید اسکراب و لایه بردار فکر کنید. سلول های مرده پوست، کثیفی ها و ناخالصی ها روی صورت انباشته می شوند که از نفوذ عمیق محصولات مرطوب کننده و مغذی جلوگیری می کند و پوست را کدر نشان می دهد. به همین دلیل است که باید هفته ای یکبار کم و بیش از اسکراب استفاده کرد، یعنی یک محصول لایه بردار که به لطف فرمولاسیون، لایه سطحی را از بین می برد، سلول های مرده و ناخالصی ها را از بین می برد و پوست را پذیرای درمان هایی می کند که ما انجام می دهیم.

  • برای پاکسازی پوست بدن خود از آب داغ استفاده نکنید. در طول مراحل مراقبت روزانه از پوست، استفاده از آب ولرم با دمای مناسب مهم است، زیرا آب گرم غدد چربی را تحریک می کند تا چربی بیشتری تولید کنند.
  • پوست خود را مدام لمس نکنید. بسیاری از باکتری‌ها اغلب روی دست‌ها رسوب می‌کنند که می‌توانند به راحتی پوست صورت و بدن را کثیف و تحریک کنند.
  • یک پاکسازی حرفه ای صورت انجام دهید. برای بهداشت عمیق و پاکسازی پوست ، ضروری است که صورت را تحت یک درمان حرفه ای خاص قرار دهید که اپیدرم را احیا، بازسازی و به ظرافت پاکسازی می کند.

بیشتر بخوانید : راهنمای خرید ریمل و بهترین ریمل های آداس بیوتی


چه چیزهایی مراقبت از پوست را مشکل میکند؟ 

مشکلات زیادی وجود دارد که می تواند سلامت پوست ما را تحت تأثیر قرار دهد، اما با کمی توجه و سبک زندگی مناسب می توان از آنها پیشگیری کرد یا اگر قبلاً رخ داده است، درمان کرد.

در واقع قوانینی وجود دارد که می تواند پوست صورت و  بدن را پاکسازی ٬ سالم و جوان نگه دارد، در معرض ترین قسمت های بدن ما و همچنین کل بدن. در اینجا برخی از:

  • خوب بخوابید و حداقل 7-8 ساعت در شبانه روز بخوابید. خواب همچنین به آرامش پوست کمک می کند.
  • هر روز حداقل 1.5/2 لیتر آب بنوشید. بدن ما از 70 درصد آب تشکیل شده است.
  • سیگار نکشیدن سیگار باعث کاهش عرضه عروق و اکسیژن رسانی سلولی می شود.
  • با انتخاب لوازم آرایشی که می تواند آن را جبران کند، پوست روی سطح را مرطوب کنید.

بیشتر بخوانید : روال مراقبت از پوست صورت ترند های ۲۰۲۳

تمیز کردن پوست بدن

نیازهای مختلف پوست برای پاکیزگی

  • برای بهبود پوست با درمان های پزشکی عمیقاً از پوست حمایت کنید
  • تروفیسم سلولی (کلاژن، اسید هیالورونیک و غیره) و نیز اجتناب کنید
  • شکست های گرانشی
  • هر روز با ضد آفتاب 50 از پوست خود در برابر نور خورشید محافظت کنید . به خصوص مناطقی که در معرض تابش زیادی قرار دارند، در تمام طول سال.
  • از آنتی اکسیدان هایی استفاده کنید که روند پیری را کند می کنند.آنتی اکسیدان برای تقویت سیستم ایمنی پوست مهم است.
  • از محصولات تقویت کننده و مکمل های مو و ناخن استفاده کنید.
  • به افزایش حساسیت پوست ناشی از عوامل مختلف توجه کنید
  • مراقب مواد موجود در لوازم آرایشی مانند نیکل، پارابن، پترولاتوم باشیدو آنها می توانند شما را تحریک پذیر و شکننده تر کنند.
  • حالات چهره و کاهش خطوط دور لب (ژیمناستیک صورت)

بیشتر بخوانید : کرم پودر و خرید کرم پودر اینترنتی و با قیمت مناسب

مراقبت از پوست: محافظت از صورت و بدن 

برای مراقبت از پوست صورت و بدن با توجه به طبیعت آن، اول از همه مطمئن شوید که محصولاتی را انتخاب کنید که به طور خاص برای نوع پوست شما طراحی شده اند. پوست خشک و پوست چرب در واقع نیازهای متفاوتی دارند. نواحی از صورت که پوست به خصوص نازک و حساس است به درمان های خاصی نیاز دارند، به خصوص اطراف چشم ها و لب ها.

اولین قدم پاک کردن آرایش است. برای جلوگیری از حمله به آن و رعایت تعادل طبیعی آن، از پاک کننده آرایش با pH خنثی استفاده کنید که به طور خاص برای پاکسازی ملایم اپیدرم ساخته شده است. هفته ای یک یا دو بار از یک لایه بردار مناسب، موثر اما در عین حال ظریف، با pH فیزیولوژیکی استفاده کنید تا با رعایت تعادل طبیعی، پوست را صاف و تمیز کند.

با توجه به اینکه درم از 70 درصد آب و اپیدرم 15 درصد تشکیل شده است، برای حفظ آبرسانی خوب پوست، انتخاب یک درمان روزانه با محصولات آرایشی که قادر به متعادل کردن سطح آب در پوست هستند، مهم است.

برای جلوگیری از خطر آلرژی مربوط به استفاده از محصولات در افراد مستعد، آرایش ضد حساسیت با فرمول خاص را انتخاب کنید. آلودگی، دود، استرس… همه این عوامل اثرات مضری روی پوست دارند.

قبل از خروج از خانه، از محصولات آرایشی استفاده کنید که آن را در برابر این تهاجمات روزانه محافظت می کند و بعد از ظهر که برگشتید، پوست خود را کاملا تمیز کنید.

بیشتر بخوانید : راهنمای خرید رژلب ترند 2023

مواد شوینده پوست

پوست ما به ما چه میگوید؟

سیگنال های پوستی زیادی وجود دارد و مهم است که بدانیم چگونه آنها را تفسیر کنیم.
به عنوان مثال، وقتی در طول روز احساس می کنیم “کشش” می کند و در لمس خشن به نظر می رسد، همانطور که در روزهای با دمای پایین ممکن است اتفاق بیفتد، به این معنی است که خشک است و باید به طور کامل و موثر هیدراته شود. .

اگر علاوه بر تغییر بافت، پوست ظاهری «کدر» نیز داشته باشد، به این معنی است که به درستی تمیز نشده است و یا «هجوم» خطرناکی از آلاینده های محیط خارجی وجود دارد. در این صورت پوست بدن حساس تر می شود و علاوه بر آبرسانی مناسب، پاکسازی پوست با لایه بردارهای موضعی و آنتی اکسیدان ها مفید است.

اگر پوست بدن شما ملتهب و قرمز است، ممکن است در حضور “کوپروز” باشد، تظاهری که نشان دهنده اولین مرحله از آسیب شناسی پوستی پیچیده تر، آکنه روزانه است. در این مورد می توان با کرم ها، درمان های فیزیکی و دارویی مداخله کرد.

بیشتر بخوانید : بهترین مداد لب

مراقبت از پوست بدن در مقابل جوش و آکنه

از طرفی وقتی پوست به طور ناگهانی چرب و چرب می شود یا با دانه های سرسیاه و جوش پوشیده می شود، اولین فکر به سمت پرخوری می رود. تورونچینی، پانتونه، پاندورو و شکلات: با فرا رسیدن تعطیلات، احساس گناه بیشتر می شود و برای جوشی که در بیداری ظاهر می شود، بلافاصله در شیرینی های روز قبل به دنبال مقصر می گردند.

به طور طبیعی، زیاده روی در رژیم غذایی هم قند و هم الکل هرگز برای شما خوب نیست، اما باید این افسانه را که اولین پیامد آن پوست چرب تر است را کنار بگذاریم.
پوست چرب که ما متخصصین پوست آن را “پوست چرب” می نامیم، پدیده ای است که به فعالیت بیش از حد غدد چربی مرتبط است.

بیشتر بخوانید : 5 راه حل طبیعی برای بلند کردن مژه ها (و تقویت آنها)

پاک کردن پوست بدن۱

درماتیت سبورئیک

مکانیسم فعال سازی شامل عوامل مختلفی از جمله تغییرات هورمونی، تغییرات در ریزاقلیم محیطی و مهمتر از همه استرس است. علاوه بر هر روش درمانی پزشکی که باید دنبال شود، انتخاب لوازم آرایشی باید بر اساس ترفندهای مبتنی بر پودر معدنی باشد که بدون بستن منافذ، سبوم اضافی را جذب می‌کند و یک پاک‌سازی لایه‌بردار که پوست را عمیقاً تمیز می‌کند.

سپس نواحی هستند که زمانی که غدد سباسه ساییده می شوند بیشتر تحت تاثیر قرار می گیرند، مانند پوست سر، مژه ها و ابروها، نواحی اطراف بینی که می توانند محل “درماتیت سبورئیک” شوند، وضعیتی که در آن التهاب، پوسته پوسته شدن وخارش ایجاد می شود.

بیشتر بخوانید : برای خرید خط چشم به راهنمایی نیاز دارید؟ آداس بیوتی فروشگاه لوازم آٰرایشی

مراقبت از پوست: محاصره پوست توسط عوامل مختلف

آلودگی محیطی:

هر روز پوست مجبور به مبارزه سختی با ترکیب  دود، آلودگی های صنعتی، دود اگزوز خودروها می شود. پوست ما یک سد بسیار موثر است، اما توسط مادر طبیعت طراحی نشده است تا از ما در برابر ذرات بسیار ریز “کوکتل آلاینده شهری” محافظت کند.
سپس برخی از عادات زنانه وجود دارد که به نفع “حمله” است. فونداسیون، رژگونه و سایر لوازم آرایشی و همچنین کرم های روز دارای پایه ای چرب هستند که در نهایت این ذرات را جذب کرده و جذب آنها را تسریع می کند. مهمتر از همه، صورت بسیار عروقی است و تبادل خون با آن آسان تر است.

استفاده از محافظ های نوری و پودرهای معدنی در صبح به این معنی است که تاثیر ذرات ریز باقی مانده بر روی سطح حداقل است، در حالی که عمل طبیعی لایه برداری اپیدرم، عناصر سمی را از بین می برد.

بیشتر بخوانید : چگونه بدون آرایش چشمان خود را به طور طبیعی بزرگتر نشان دهیم؟

شستو شوی پوست بدن

با شستن زیاد پوست خود را بیمار نکنید

نکته مهم دیگر «میزان شستن» است. تمیز کردن بیش از حد می تواند پوست بدن شما را بیمار کند …

برای میکروبیولوژیست ها، باکتری های پوست (که بخشی از میکروبیوم هستند) مانند نگهبانان قلمرو هستند که از ریشه گرفتن سایر میکروارگانیسم ها و ایجاد آسیب جلوگیری می کنند. به گفته زیست شناسان، باکتری های پوست مواد پروتئینی محرکی تولید می کنند که سیستم دفاعی ایمنی را نه تنها پوست، بلکه کل ارگانیسم را فعال نگه می دارد.

امروزه این مشکل در واقع پیچیده‌تر شده است زیرا مقاومت چندگانه باکتریایی وارد میدان شده است، پدیده‌ای که در آن باکتری‌ها در معرض تماس با آنتی‌بیوتیک‌ها یا آنتی‌سپتیک‌ها، مقاومتی ایجاد می‌کنند که سپس به سویه‌های باکتری دیگر منتقل می‌شوند. و انگشت به سمت مواد ضد میکروبی است که همیشه در ظرفیت های مختلف در لوازم آرایشی، محصولات آرایشی، محصولات بهداشتی و برخی غذاها وجود دارد. بمباران روزانه مواد ضدمیکروبی از داخل و خارج در مقیاس بسیار وسیع باعث ایجاد آسیب واقعی در سیستم باکتریایی پوست با عواقب نگران کننده می شود. راه حل ها چیست؟

راه حل اول : پوست خود را تحریک نکنیم

بهداشت روزانه باید بدون افراط و با محصولات مارک دار انجام شود که به دلیل فرمولاسیون خوب، به مواد نگهدارنده کمی نیاز دارند، در حالی که محصولات ارزان قیمت از قوی ترین ضد میکروبی ها برای جبران کمبودهای بهداشتی و فرمولاسیون در مرحله تولید استفاده می کنند.

بیشتر بخوانید : کانسیلر در مقابل اصلاح کننده رنگ پوست

راه حل دوم : در معرض نور مستقیم خورشید نباشیم

اشعه ماوراء بنفش می تواند به پوست آسیب برساند: شما می توانید خود را بسوزانید و خطر پیری زودرس پوست را تهدید می کنید.

توصیه می شود در تمام طول سال از صورت و نواحی در معرض آفتاب با ضد آفتاب بالا محافظت کنید. نه تنها در ساحل، بلکه زمانی که به اسکی یا پیاده روی ساده می روید.
هنگامی که نور خورشید بیش از حد مصرف می شود، به پوست آسیب می رساند، با لکه دار کردن آن و برجسته کردن چین و چروک، آن را پیر می کند، اما همچنین به شروع تومورها کمک می کند.

در طول تابستان، قرار گرفتن در معرض نور خورشید باید در حد اعتدال، با رعایت زمان برنزه شدن، که فردی است و نباید اجباری باشد، و استفاده از محصولات محافظ  هر 2 ساعت یکبار، به خصوص اگر در دریا یا استخر هستید.

راه حل سوم : لباس های مناسب بخریم

سپس به خطرات «خرید کم هزینه» که روی پوست فرد تخفیف داده می شود و «درماتیت» نامیده می شود، توجه درستی می کنیم.

لباس ها و کفش های تقلبی با رنگ ها و سایر عوامل شیمیایی و با تکنیک های ساخت بداهه تولید می شوند که با قوانین سختگیرانه اروپایی مطابقت ندارد.

به طور کلی اولین علامت خارش همراه یا به دنبال آن سوزش است. بلافاصله پس از آن پوست قرمز می شود و می تواند با تاول های کوچک معمولی درماتیت پوشانده شود.

بیشتر بخوانید : خواص معجزه آسا روغن مورینگا برای پوست

شهر و فضاهای بسته:

تحریک یا آلرژی درماتیت و سوزش چشم ها ٬سردرد و مشکل در تمرکز . علائمی که بر بدن افرادی که برای مدت طولانی در مکان‌های بسته مانند منازل یا ادارات می‌مانند تأثیر می‌گذارد، پوست بدن را نیز تحت تأثیر قرار می‌دهد.

در خانه منابع آلودگی غیرقابل پیش بینی مانند فرش و سایر الیاف مصنوعی وجود دارد. اما تکامل فناوری رایانه شخصی را نیز به دشمن شماره یک اضافه کرده است.
و تبادل هوا بار دیگر کلیدواژه کاهش اختلالات سلامت همراه با اجرای رفتارها و انتخاب های آگاهانه است. بزرگترین خطر برای پوست، چشم و غشاهای مخاطی گرد و غبار است. و این هم در خانه های شخصی و هم در ساختمان های عمومی صادق است.

گرد و غبار خانه و تبدیل به مشکل پوستی

در نهایت، گرد و غبارهای محیطی به گرد و غبارهای خانگی اضافه می شود که عمدتاً از احتراق نفت حاصل می شود که از آلودگی های خارجی ناشی می شود. در این مخلوط حشره هایی که به آن «کنه های گرد و غبار خانگی» می گویند رشد کرده و تکثیر می شوند. این مهمانان نامرئی و ناخواسته به نوبه خود مدفوعی تولید می کنند که با گرد و غبار خانه مخلوط می شود. گرد و غبارها به طور مداوم با حرکت ساکنان خانه مخلوط و بلند می شوند و بر روی پوست رسوب می کنند.

در محیط‌های عمومی حتی بدتر است زیرا گرد و غبار خطرناک‌تر و آزاردهنده‌تر تولید شده توسط تونرهای چاپگرها و دستگاه‌های کپی و آنهایی که توسط کاغذ ایجاد می‌شوند، اضافه می‌شوند.
بنابراین، در مکان های عمومی، “پمپ های” واقعی برای گرد و غبار مانند آسانسور و پله برقی وجود دارد.

چه کاری می توان کرد؟ جاروبرقی های مدرن دارای فیلترهایی با کارایی بالا در حفظ ریزترین گرد و غبار هستند. و مهم این است که اغلب اتاق ها را تهویه کنید.

بیشتر بخوانید : چگونه با پنکک بهترین آرایش را داشته باشیم؟

نتیجه گیری

پوست اندام ظریفی است که باید با توجه فراوان به آن رسیدگی شود و بسیاری از مطالبی که در نت می خوانید، اما حتی در بسیاری از مجلات نیز سردرگمی ایجاد می کند و شما را به این باور می رساند که مشکلات پوستی و زیبایی تنها با درمان های خانگی قابل رفع است.

بنابراین، باز کردن چشمانتان ضروری است: مسئله این نیست که خودتان را متقاعد کنید که درمان ها برای مؤثر بودن باید لزوماً گران باشند، بلکه مسئله اجتناب از اتلاف وقت برای درمان های معجزه آسا و به تاخیر انداختن مداخلات هدفمند قبل از جدی شدن مشکل است.

به عنوان مثال: می خوانیم که لیمو به روشن شدن پوست کمک می کند، خاصیت ضد عفونی کننده و ضد التهابی دارد و پوست مستعد آکنه را تمیز می کند. واقعا اینجوریه؟ این یک افسانه نادرست است زیرا اسید سیتریک که آب لیمو را تشکیل می دهد، هیچ اثر روشن کنندگی بر ملانین، رنگدانه پوست ما ندارد. حتی عملکرد ضد عفونی کننده “ادعا” آن بسیار محدود است، زیرا اسید سیتریک که با پوست تماس پیدا می کند بلافاصله توسط پوست خنثی می شود.

در واقع، لیمو روی پوست می تواند به یک حرکت خطرناک تبدیل شود. مرکبات سرشار از کومارین ها هستند، اگر پوست را خوب شستشو ندهیم، احتمال ایجاد لکه های تیره وجود دارد.

برای نتیجه گیری، علائم همیشه بر روی پوست قابل مشاهده است، به همین دلیل است که یادگیری انجام یک خودارزیابی دوره ای، نگاه دقیق، بدون دست کم گرفتن ویژگی های جدیدی که ایجاد می شود، مهم است.

بررسی مکرر خال ها ضروری است و به شما این امکان را می دهد که بفهمید یک یا چند خال در حال تغییر ظاهری هستند یا “خطرناک” می شوند تا با جراحی آنها را بردارید و در نتیجه از انحطاط آنها به ملانوم جلوگیری کنید.

 

هیچ داده ای یافت نشد
هیچ داده ای یافت نشد
هیچ داده ای یافت نشد
هیچ داده ای یافت نشد
اشتراک گذاری
پاکسازی پوست بدن مهم است زیرا به تمیز کردن پوست، از آلودگی، ذرات آرایشی، روغن‌های زائد و سایر آلودگی‌ها که می‌توانند به پوست آسیب برسانند، کمک می‌کند.
برای پاک کردن پوست بدن، می‌توانید از محصولات پاکسازی ملایم مانند ژل یا صابون مناسب برای نوع پوستتان استفاده کنید و پوست را با آب گرم بشویید.
محصولات مختلفی برای پاکسازی پوست بدن وجود دارند، از جمله صابون‌ها، ژل‌های پاک کننده، روغن‌های مزاحم، لوسیون‌ها و شامپوهای مناسب برای بدن.
عادت پاکسازی پوست بدن ممکن است بستگی به نوع پوست و سبک زندگی شما داشته باشد. به طور کلی، پاکسازی پوست بدن را حداقل یک بار در روز، بهترین حالت روزانه قلمداد می‌کنند.
معمولاً پاکسازی پوست بدن را قبل از استحمام انجام داده و پوست را از آلودگی‌ها و آرایش پاک کنید. بعد از آن می‌توانید استحمام کنید تا پوست خود را تمیز و تازه نگه دارید.
هیچ داده ای یافت نشد

پد ضد درد قاعدگی لیوا فارما

رنگ مو در پریودی: زیبایی در دوران قاعدگی

بهترین آرایش برای دورهمی (26 اردیبهشت 1403)

بهترین برندهای لوازم آرایشی ایرانی + (4محصول برتر)

آخرین مقالات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *