تفاوت کانسیلر و کرم BB – کانسیلرها و بی بی کرم ها هر دو محصولات آرایشی هستند که برای پوشاندن لکه ها طراحی شده اند، اما اهداف متفاوتی دارند.تشخیص اینکه کدام یک از این دو محصول برای شما مناسب است می تواند سخت باشد، به خصوص اگر تازه وارد دنیای آرایش هستید.  برای خرید کانسیلر و یا حتی خرید کرم BB با فروشگاه اینترنتی آداس بیوتی همراه باشید. بی بی کرم در مقابل کانسیلر – تفاوت چیست؟ تفاوت اصلی کانسیلر و بی بی کرم در نوع پوشش آن است. بی بی کرم یک محصول همه کاره است که پوششی سبک، آبرسانی...

فهرست مطالب

تفاوت کانسیلر و کرم BB – کانسیلرها و بی بی کرم ها هر دو محصولات آرایشی هستند که برای پوشاندن لکه ها طراحی شده اند، اما اهداف متفاوتی دارند.تشخیص اینکه کدام یک از این دو محصول برای شما مناسب است می تواند سخت باشد، به خصوص اگر تازه وارد دنیای آرایش هستید.  برای خرید کانسیلر و یا حتی خرید کرم BB با فروشگاه اینترنتی آداس بیوتی همراه باشید.

بی بی کرم در مقابل کانسیلر – تفاوت چیست؟

تفاوت اصلی کانسیلر و بی بی کرم در نوع پوشش آن است. بی بی کرم یک محصول همه کاره است که پوششی سبک، آبرسانی و محافظت در برابر آفتاب را فراهم می کند. از طرف دیگر، کانسیلر برای پوشاندن حلقه‌های سیاه، قرمزی و سایر لکه های روی پوست صورت بهترین است.

به خواندن ادامه دهید تا در مورد تفاوت بین کانسیلر و کرم بی بی بیشتر بدانید. کدام یک برای شما مناسب است و کدام یک را باید استفاده کنید؟

بیشتر بخوانید : چگونه با پنکک بهترین آرایش را داشته باشیم؟

کرم BB چیست؟ تفاوت کانسیلر و کرم BB

بی بی کرم یک “پوشاننده  کننده لکه” یا “بالم زیبایی” است. تفاوت کانسیلر و کرم BB این است. معمولاً به عنوان ترکیبی از مراقبت از پوست و آرایش توصیف می شود. این یک محصول همه کاره است که می توانید از آن برای یکدست کردن رنگ پوست و در عین حال حداقل آرایش استفاده کنید. رنگدانه بیشتری نسبت به یک مرطوب کننده رنگی دارد و فواید بیشتری برای پوست دارد.

کرم های بی بی فرمول سبکی دارند که به راحتی روی پوست اعمال می شود. مواد تشکیل دهنده بسته به برند متفاوت است، اما بیشتر کرم های BB می توانند حاوی گلیسیرین، اسید هیالورونیک و برخی آنتی اکسیدان ها و همچنین محافظت SPF باشند.

نمونه ای از کرم بی بی، این کرم بی بی معدنی با پوشش کامل گلو تایم است. این یکی از بهترین کرم های بی بی موجود در بازار است. دارای SPF17 بوده و به صاف و  یه عنوان روشن کننده پوست کمک می کند.

بیشتر بخوانید :کرم روشن کننده | تمام چیزی که برای خرید باید بدانیم

خرید کانسیلر قیمت مناسب

از آنجایی که کرم‌های بی‌بی پایه مرطوب‌کننده دارند، بهترین عملکرد را روی افرادی که پوست خشک دارند، دارند. برخی از کرم های بی بی عالی برای پوست های چرب نیز وجود دارد. به عنوان مثال، این بی بی کرم مات دارای روکش مات است. روی پوست‌های چرب عالی عمل می‌کند و ظاهری چرب و شیرین ندارد.

کرم بی بی ضخیم تر از کرم سی سی است که به عنوان کرم اصلاح کننده رنگ شناخته می شود. کرم های سی سی برای کاهش قرمزی و هایپرپیگمانتاسیون روی پوست و در عین حال از بین بردن ظاهر ناهموار پوست طراحی شده اند.

چگونه بی بی کرم را به درستی استفاده کنیم؟ بهترین راه چیست؟

برخلاف کانسیلر، کرم BB را می توان روی کل صورت استفاده کرد. با زدن چند نقطه به پشت دست خود شروع کنید. سپس، از انگشتان خود یا برس آرایشی استفاده کنید تا محصول را به طور یکنواخت روی صورت خود پخش کنید.

کانسیلر و کرم بی بی

روی نواحی که نیاز به پوشش بیشتری دارند، مانند گونه ها یا اطراف بینی تمرکز کنید. با استفاده از انگشتان، اسفنج آرایشی یا برس فونداسیون ترکیب کنید.

استفاده از برس آرایشی به جای اسفنج یا انگشتان، می تواند به شما کمک کند که بیشترین پوشش را داشته باشید. اسفنج های مرطوب آرایشی هر محصول اضافی را جذب می کنند و می توانند ظاهری بسیار شفاف به پوست ارائه دهند.

همانطور که می دانید، کرم های بی بی پوششی سبک ایجاد می کنند، بنابراین اگر می خواهید بیشترین پوشش ممکن را داشته باشید، ترکیب آنها با اسفنج بهترین ایده نیست.

همچنین در صورت نیاز می توانید با افزودن محصول بیشتر، پوشش خود را افزایش دهید. می‌توانید بیش از یک لایه کرم بی‌بی بمالید، و به نظر شیرین نمی‌آید.

بیشتر بخوانید :کانسیلر در مقابل اصلاح کننده رنگ پوست

کانسیلر و بردن لک صورت

چه زمانی از کرم بی بی استفاده کنیم؟ تفاوت کانسیلر و کرم BB

اگر می خواهید ظاهری سبک و طبیعی داشته باشید، از کرم BB استفاده کنید تاتفاوت کانسیلر و کرم BB را متوجه شوید . زیرا شفاف ترین پوشش را به شما می دهد. اگر در حال ایجاد یک آرایش روزانه مینیمال هستید، این یک انتخاب عالی است.

کرم BB نمی تواند سیاهی و لکه های قرمز بسیار زیاد را بپوشاند. بنابراین، اگر به دنبال چیزی هستید که پوشش بیشتری داشته باشد، می توانید از کانسیلر یا خرید کرم پودر استفاده کنید.

کرم بی بی همچنین برای افرادی که پوست خشک دارند عالی است. پایه مرطوب کننده کرم BB به آبرسانی پوست و محافظت در برابر آفتاب کمک می کند، چیزی که معمولاً از کانسیلر دریافت نمی کنید.

به گفته متخصصان پوست، محافظت از پوست در برابر آسیب های خورشید ضروری است زیرا می تواند منجر به هایپرپیگمانتاسیون شود.

یک نکته مفید این است که همیشه از یک ضد آفتاب جداگانه استفاده کنید و هرگز به ضد آفتاب داخلی اعتماد نکنید. به عنوان مثال، یک کرم bb نمی تواند جایگزین خرید ضد آفتاب شود.

بیشتر بخوانید : پیری پوست و جلوگیری از آن

کانسیلر ارزان قیمت

کانسیلر چیست؟

کانسیلر محصولی است که روی سیاهی‌ها و لک‌ها قرار می‌دهید تا آنها را بپوشانید. این کرم رنگدانه بیشتری نسبت به کرم BB دارد و برای پوشاندن عیوب جزئی عالی است.

از آنجایی که کانسیلرها ضخیم تر از کرم های بی بی هستند، پوشش بیشتری را ایجاد می کنند.

کانسیلرها نباید روی کل صورت استفاده شوند. مطمئن شوید که لکه‌ها و لکه‌های تیره را پنهان می‌کنید و بیش از حد استفاده نکنید زیرا باعث می‌شود کانسیلر شما بی‌نظیر به نظر برسد.

اگر پوست خوب و بدون حلقه های تیره دارید، می توانید از کانسیلر صرف نظر کنید و به سراغ کرم بی بی بروید.

انواع مختلفی از کانسیلر وجود دارد:

  • کانسیلر مایع که معمولاً کاملاً رنگدانه است و به صورت لوله ای می آید.
  • کانسیلر کرمی در یک قابلمه کوچک عرضه می شود و می توانید از آن برای پنهان کردن لک های جزئی استفاده کنید.
  • کانسیلرهای کرمی ضخیم تر از مایعات هستند و ترکیب آنها سخت تر است.
  • کانسیلرهایی را بچسبانید که اگر در حال حرکت هستید راحت هستند زیرا حمل و نقل آنها آسان است. آنها پوشش بیشتری نسبت به سایر انواع کانسیلر دارند، اما فرمول غلیظ تری دارند.

بیشتر بخوانید :چگونه با چین و چروک مبارزه کنیم ترند ۲۰۲۳

چگونه از کانسیلر استفاده کنیم؟

اگر زیر چشم‌هایتان خشک است، قبل از استفاده از کانسیلر، آن ناحیه را مرطوب کنید. استفاده از کانسیلر بر روی پوست هیدراته شده به جلوگیری از هرگونه چین و چروک در طول روز کمک می کند.

بهترین راه برای استفاده از کانسیلر استفاده از اپلیکاتور پای دوز یا یک برس کوچک است.

با استفاده از مقداری محصول زیر دور چشم برای روشن کردن این ناحیه شروع کنید.

می‌توانید از رنگی که یک درجه روشن‌تر از رنگ پوستتان است برای زیر چشم‌ها استفاده کنید تا جلوه‌ای روشن‌تر داشته باشید. از انتخاب رنگ بسیار روشن خودداری کنید تا کانسیلر شما خجالتی به نظر نرسد.

به علاوه، اگر از سایه روشن استفاده کنید، کانسیلر می تواند چشمان شما را کوچکتر نشان دهد.

یک نکته سریع این است که ته رنگ مناسب را انتخاب کنید تا کانسیلرتان نارنجی به نظر نرسد.

برای داشتن بیشترین پوشش، اجازه دهید کانسیلر قبل از مخلوط کردن بپزد. از یک اسفنج آرایشی برای ترکیب محصول استفاده کنید تا ظاهری طبیعی و بی عیب داشته باشید.

بیشتر بخوانید : بهترین محصولات کانتورینگ صورت 2023: راهنمای خرید

آیا می توانم از کرم بی بی به عنوان کانسیلر استفاده کنم؟

بله، می توانید از بی بی کرم به عنوان کانسیلر استفاده کنید.
کرم BB را با بافت غلیظتر و فرمول کرمی انتخاب کنید تا بیشترین پوشش را داشته باشید. من دوست دارم از این کرم بی بی مات Clean به عنوان کانسیلر استفاده کنم، زیرا پوشش متوسطی را ارائه می دهد و روی پوست ظاهری شیرین ندارد. از کرم های BB بسیار مایع خودداری کنید زیرا ممکن است پوشش کافی برای شما ایجاد نکنند.

برای استفاده از کرم BB به عنوان کانسیلر، می توانید محصول را با انگشتان خود یا یک برس کوچک بمالید و در صورت نیاز پوشش را ایجاد کنید.

با این حال، اگر زیر چشم شما بسیار تیره است، ممکن است یک کرم BB برای پوشاندن آنها کافی نباشد. در این صورت برای داشتن ظاهری بی عیب و نقص باید به جای کانسیلر استفاده کنید.

نکته ای که شایان ذکر است این است که کرم های بی بی در طیف وسیعی از سایه ها موجود نیستند. در این صورت، ممکن است نتوانید سایه مناسب خود را برای ناحیه زیر چشم پیدا کنید.

سعی کنید کرم بی بی با ته رنگ هلویی را انتخاب کنید تا هر رنگ آبی را از بین ببرد و ناحیه زیر چشم را روشن کند.

اگر پوست خیلی چرب دارید، مطمئن شوید که کانسیلر خود را با یک پودر شل یا فشرده ست کنید تا در طول روز چروک نشود.

بیشتر بخوانید: خرید رژگونه های ترند ۲۰۲۳ – قیمت رژ گونه

خرید کانسیلر ارزان

تفاوت کرم BB و CC

کرم‌های سی‌سی بسیار شبیه به کرم‌های BB هستند و هر دو دارای مزایای داخلی مراقبت از پوست هستند و برای استفاده روزمره مناسب هستند.

تفاوت اصلی بین کرم بی بی و کرم سی سی در پوشش آن است. کرم سی سی فرمول روشن تری دارد که به کاهش قرمزی و لکه های تیره کمک می کند.

کرم سی سی می تواند به عنوان یک پرایمر اصلاح کننده رنگ در زیر فونداسیون شما استفاده شود. بسته به نوع خود، ممکن است لازم باشد زیر کرم سی سی خود از مرطوب کننده استفاده کنید.

کرم BB پوست را آبرسانی می کند و پوشش بسیار شفافی را ایجاد می کند که باعث می شود پوست طبیعی به نظر برسد.

کرم‌های بی‌بی و سی‌سی محصولات چند کاره عالی هستند. آنها هم می توانند روتین آرایش شما را ساده کنند و هم می توانند به شما در صرفه جویی در وقت هنگام آماده شدن در صبح کمک کنند.

کانسیلر در مقابل اصلاح کننده: کدام یک را باید استفاده کنید؟

پاسخ به این سوال بستگی به این دارد که شما سعی دارید چه چیزی را پنهان کنید. اگر به دنبال پوشاندن لکه های جزئی یا تیرگی هستید، کانسیلر کافی است.

اگر می‌خواهید قرمزی، تیرگی یا هر نقص دیگری را که پنهان کردن آن دشوار است بپوشانید، ممکن است از استفاده از یک اصلاح کننده رنگ قبل از کانسیلر سود ببرید.

اکثر مردم می توانند با استفاده از کانسیلر به تنهایی کنار بیایند، بنابراین اگر نیازی به این کار ندارید از لایه برداری بیش از حد محصولات خودداری کنید.

بیشتر بخوانید : چگونه با چین و چروک مبارزه کنیم ترند ۲۰۲۳

آیا کانسیلر بعد از اصلاح لازم است؟

برخی از اصلاح کننده های رنگ صورتی یا هلویی می توانند به روشن شدن ناحیه زیر چشم کمک کنند، که ممکن است تمام چیزی باشد که شما نیاز دارید. در این صورت، می توانید به طور کلی از کانسیلر صرف نظر کنید.

با این حال، فرض کنید از یک اصلاح کننده رنگ سبز برای خنثی کردن قرمزی یا تیرگی صورت خود استفاده می کنید. در این صورت، احتمالاً باید از کانسیلر یا کرم پودر برای پوشاندن عیوب کمک کنید.

همه چیز به شدت عیوب و ظاهری که می خواهید بستگی دارد.

به یاد داشته باشید که مقدار کمی با اصلاح کننده های رنگ بسیار مفید است، بنابراین با مقدار کمی شروع کنید و پوشش را افزایش دهید. در مورد کانسیلر هم همینطور. از لایه بندی بیش از حد محصولات خودداری کنید، زیرا باعث می شود آرایش شما خشک و کیک به نظر برسد.

در صورتی که نیاز به استفاده از یک اصلاح کننده رنگ و یک کانسیلر دارید، ابتدا اصلاح کننده رنگ را بمالید، آن را مخلوط کنید و اجازه دهید یک دقیقه بماند. سپس، کانسیلر خود را روی آن بمالید و آن را مخلوط کنید تا همه چیز یکدست شود. می توانید کانسیلر را با پودر ست کنید تا در جای خود بماند و از چین و چروک شدن آرایشتان جلوگیری کنید.

بیشتر بخوانید : بهترین محصولات کانتورینگ صورت 2023: راهنمای خرید

نتیجه گیری

تفاوت بین کرم های بی بی و کانسیلرها در فرمول و نوع پوشش آنهاست.

کانسیلرها فقط روی حلقه‌های تیره یا لکه‌ها قرار می‌گیرند تا آنها را بپوشانند، در حالی که کرم‌های BB سبک‌تر هستند و به پوست پوششی طبیعی می‌دهند و فواید بیشتری برای مراقبت از پوست دارند.

انتخاب مورد نیاز به نیاز پوست و ظاهری که می خواهید بستگی دارد. اگر می خواهید آرایشی طبیعی و سبک داشته باشید و عیوب زیادی برای پوشاندن ندارید، به سراغ کرم بی بی بروید.

محصولات مرتبط

هیچ داده ای یافت نشد

سوالات متداول

BB کرم برای کل صورت استفاده می شود ولی کانسیلر برای یک سری نقاط خاص استفاده می شود .
CC کرم به کاهش قرمزی و لکه های تیره کمک می کند و BB کرم خاصیت آبرسانی دارد .
اگر میخواهید تیرگی های جزئی را برطرف کنید کانسیلر انتخاب مناسب تری است ولی برای برطرف کردن قرمزی و نقص های دیگر باید از اصلاح کننده استفاده کنید .
قبل از استفاده از کانسیلر زیر چشم از یک مرطوب کننده مناسب استفاده کنید تا
سی سی کرم یک کرم آرایشی چند کاره عالی است که می تواند روتین آرایش شما را راحت تر و سریع تر کند .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
فروشگاه
0 موارد محصول
حساب کاربری من
خانه
logo-samandehi
درگاه پرداخت اسنپ پی